search, read & destroy

neděle 10. dubna 2011

Black Mountain v LMB - report

Čekal jsem mnoho, dostal jsem ještě víc. Black Mountain kapela z kanadského Vancouveru, která vzdává hold všem legendám na trojose Jefferson Airplane - Led Zeppelin - Black Sabbath vystoupila v pátek 8. dubna na scéně "malý Lucerny" tedy Lucerna music baru, aby ukázala, že skutečná muzika, tak jak jí chápu já, zdaleka ještě nevymřela.

Předkapela, fousatý kovbojové a nefousatá kovbojka z LA jménem Spindrift začali téměř na minutu přesně a Lucernu tak zahalila Morriconeovská atmosféra, kdy za každým rohem čekáte Clinta Eastwooda a jediné co vám chybí je stádo mustangů někde tam v dáli. I když to ze začátku tak nevypadalo, nakonec dokázali Spindrift lidi pěkně zahřát. Za zmínku stojí steel kytara, kterou na rockovém koncertě jentak neuslyšíte, pološílený moustache basák s dvojkrkou 4/6 bestií značky Danelectro , zpěvák s vizáží známého amerického herce, jehož jméno si nevybavím a v neposlední řadě šikovná zpěvačka/klávesačka/flétnistka s krojem na pomezí indiánky a cowgirl. Škoda jen, že nezahráli geniální Red reflection.

Black Mountain, stejně jako třeba BRMC, na kterých jsem byl loni, jsou ten typ kapely, která příjde, hraje, poděkuje a odejde. Neni tu žádná trapná snaha o show, o kamarádšofty s publikem, ale stoprocentní koncentrace na muziku. Žádné podbízení, buď se vám to líbí nebo jděte domů, nám to letí za tři hodiny. A že se to lidem líbilo! Každý fanoušek Black Mountain musel dostat to, co od koncertu čekal.



Playlist byl sestaven ze všech tří alb tak, že jsem odcházel domů s tím, že zahráli všechno co jsem od nich zahrát chtěl. I zvuk, který nebývá v LMB vždy uplně stoprocentní byl tentokrát hodně kvalitní, snad jenom klávesy se občas trochu ztrácely. Co je třeba rozhodně vyzdvihnout je zpěv, jak kytaristy Stephena McBeana, tak zpěvačky Amber Webber, naživo dokáží zpívat stejně poctivě jako na studiových nahrávkách.





Překvapily mě i některé songy z nového alba, které tolik nemusím a to hlavně vypalovačka Let Spirit Ride, jako stvořená pro koncerty. Naživo si člověk taky uvědomí jak silný vliv má i dneska John Bonham, bubeník Josh Wells totiž svůj vzor nezapře. Mým osobním vrcholem večera byly songy Wucan, kde jede basák Matt tu nejprimitivnější hypnotickou linku a Queens Will Play kde jsem se ujistil o tom, odkud že pochází ta nejhezčí zpěvačka těchto dní.



Uplně nakonec Black Mountain přidali songy The Hair Song, v kterým nějak zapomněli hrát, aby po chvilce pokračovali jakoby nic a večer zakončili hymnickou Don't Run Our Hearts Around. Pak hezky poděkovali a prostě odešli. Děkuju. Vraťte se co nejdřív!

2 komentáře:

  1. dobrý report a ještě lepší koncert. neuvěřitelné, že je v Čechách zná jen minimum lidí...Já jsem o tom napsal něco tady a nějaká videa ještě určitě přibudou.
    http://www.poslouchej.net/14884-Black-Mountain-Hra-se-sklenenymi-perlami.html

    dobré hudbě zdar!

    OdpovědětVymazat
  2. dík za link, je vidět, že jsme měli z koncertu podobně dobrej pocit. Jinak že BM zná v Čechách minimum lidí mě moc nepřekvapuje (např. na těch BRMC před rokem bylo vcelku málo lidí), takovej je bohužel stav věci, ale o to větší radost mám z toho, že se tu takový kapely objevují. Teďka bych si dal Black Keys v Praze.

    OdpovědětVymazat